Podstawowa Opieka Zdrowotna

Lokalizacja:

Wąbrzeźno, ul. Wolności 17,
Budynek przychodni

Rejestracja:

Telefoniczne centrum obłsugi pacjenta, tel. 41 240 0000
poniedziałek-piątek, 7.00-18.00

Lekarze specjaliści:

lek. med. Ewa Żłobecka, specjalista chorób wewnętrznych (I piętro, gab. 4)
lek. med. Andrzej Nowakowski, specjalista pediatrii (parter, gab. 2)

Gabinet zabiegowy

Budynek przychodni rejonowo-specjalistycznej (parter)
Czynny codziennie, w godz. 7.00-18.00

Punkt Szczepień

Budynek przychodni rejonowo-specjalistycznej (parter)
Czynny: poniedziałek, środa, czwartek, piątek w godz. 7.25-12.00
wtorek –  8.00-18.00

Podstawowa opieka zdrowotna

Podstawowa opieka zdrowotna, czyli lekarz rodzinny zajmuje się leczeniem dorosłych i dzieci. Lekarz rodzinny to zwykle specjalista medycyny rodzinnej, który zajmuje się chorobami najczęściej występującymi w populacji. W większości nie wymagają one interwencji specjalisty lub leczenia szpitalnego. W zależności od stanu zdrowia pacjenta lekarz rodzinny zleci badania i skieruje pacjenta na specjalistyczne konsultacje.

Czym się zajmuje lekarz POZ?

  • ocenia problem zdrowotny, z którym zgłasza się pacjent
  • stawia wstępną diagnozę
  • zleca badania laboratoryjne, RTG, USG, gastroskopię, kolonoskopię
  • prowadzi dokumentację medyczną
  • kieruje na rehabilitację, do szpitala, do poradni specjalistycznej, do pracowni diagnostycznej
  • konsultuje stan zdrowia pacjenta z innymi lekarzami
  • prowadzi program szczepień ochronnych
  • realizuje wizyty domowe u pacjentów

Czym się zajmuje pielęgniarka POZ?

  • realizuje zlecenia lekarza rodzinnego w zakresie podawania leków różnymi drogami i technikami, w tym wykonywanie zastrzyków dożylnych, podskórnych, śródskórnych oraz wlewów dożylnych w poradni i w domu pacjenta
  • wykonuje szczepienia ochronne u dzieci i dorosłych
  • wykonuje badania diagnostyczne zlecone przez lekarza: mierzenie ciśnienie, EKG, pobierania materiału do badań w poradni i w domu pacjenta
  • pomaga pacjentom w zakresie respektowania praw pacjenta
  • prowadzi dokumentację medyczną z wykonanych obowiązków

Jak wybrać lekarza rodzinnego?

Poproś w poradni o deklarację wyboru lekarza rodzinnego lub wypełnij ją przez Internetowe Konto Pacjenta – https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta
Lekarza rodzinnego można zmienić 2 razy w ciągu roku. O zmianie nie trzeba nikogo informować. Wystarczy wypełnić deklarację w poradni lub przez IKP.

Co zrobić, kiedy poradnia POZ jest zamknięta?

Poradnia lekarza rodzinnego pracuje od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 18.00. W razie pogorszenia stanu zdrowia, poza godzinami pracy lekarza rodzinnego oraz w dni wolne od pracy można skorzystać z pomocy:

Internetowe Konto Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta to narzędzie przygotowane przez Ministerstwo Zdrowia i NFZ, które ma ułatwić pacjentom korzystanie z usług cyfrowych, uporządkować i zgromadzić informacje medyczne o stanie zdrowia w jednym miejscu.

Dokładna instrukcja IKP znajduje się na stronie internetowej: https://www.pacjent.gov.pl/krok-2-zaloguj-sie-na-internetowe-konto-pacjenta

Jak działa e-recepta? – https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta 
Jak działa e-skierowanie? – https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/eskierowanie
Sposób realizacji zlecenia na wyroby medyczne – https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/zlecenia-na-wyroby-medyczne